Business Post: en toen was daar plots corona

Crisis of geen crisis, bij Business Post wordt onverminderd doorgewerkt. Sterker nog: het is druk!

Directeur Roland Dear legt uit uit hoe dat komt: ‘Business Post werkt uitsluitend met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Sommige medewerkers hebben onderliggende gezondheidsproblemen. Dat maakt hen extra kwetsbaar voor het coronavirus. Deze medewerkers blijven uit voorzorg thuis. Voor de overige medewerkers betekent dat dat ze een extra tandje bijzetten. Onze medewerkers waren eventjes bang dat Business Post tijdelijk haar deuren zou sluiten vanwege alle drukte en hoog verzuim. Dat is gelukkig niet nodig. Medewerkers zijn hartstikke blij dat ze hun werk kunnen blijven doen.’

Brengt deze crisis naast zorgen ook iets positiefs?

‘Ja, hoe vreemd dat misschien ook klinkt. Ik merk dat mijn collega’s en ik de normale, kleine dingen veel meer waarderen. Door deze crisis komen we tot het inzicht dat gezondheid echt het allerbelangrijkste is. Daarnaast heb ik geleerd dat medewerkers veel loyaler en flexibeler inzetbaar zijn dan dat ik verwacht had. Dat is een mooie les.’

Advies aan andere Kom’mit-partners: het zijn de kleine dingen die het doen!

‘Aan andere Kom’mit-partners zou ik willen meegeven: blijf attent naar je medewerkers toe. Geef regelmatig een blijk van waardering door bijvoorbeeld chocolade, een brief of een bloemetje te schenken. Het zijn de kleine dingen die het doen!’